Voorstel Nieuwe opzet wedstrijdleiding

Dinsdag, 14 maart 2023

Voorstel Nieuwe opzet wedstrijdleiding

Na elke wedstrijd neemt iemand de spullen mee voor de volgende keer: Weegschaal – Weegnet. In de tas met weegspullen zitten ook de nummers voor de alle wedstrijden, de vergunningen etc.

Deze persoon regelt het loten voor de volgende keer bij de begraafplaats en zorgt dat de weegspullen bij de nummers 1 of 2 komen. Nummers blijven bij de uitzetters, dit zijn bij Peter en Dennis.

Om iedereen te laten blijven tot na het wegen wordt iedere keer van te voren een steknummer geloot waar een zak voer te verdienen valt. Na afloop wordt het nummer bekend gemaakt. Wie er niet is mist de zak voer. Het is de bedoeling dat iedereen blijft tot het einde en na het wegen!

We verwachten wekelijks ongeveer 10 wedstrijd vissers die bijna altijd wel meegaan. De uitzetters kunnen uiteraard niet op 2 plekken tegelijk zijn dus die vallen af voor deze functie.

Blijven er 8 vissers over die deze taak op zich moeten nemen. M.a.w., dat is 2x per seizoen 10 minuten werk.

We zorgen dat er genoeg zakjes nummertjes in de tas zitten en de lijst van de vissers die al een kantnummer gehad hebben.

Het loten

Loten: 1e wedstrijd mag iedereen een nummertje pakken. De kantnummers worden genoteerd. De tweede (en volgende) wedstrijd loten eerst diegene die al een kantnummer hebben gehad hebben. N.b. nummer 1 en nummer laatst kunnen niet gepakt worden. Als die geloot hebben kunnen de kantnummers erbij en kan de rest loten. Zo heeft iedereen gelijke kansen.