2 dagen vissen in België

Vrijdag, 16 september 2022

Twee dagen vissen in België

2 dagen vissen met een vriendengroep in Belgie op vijver van "Altijd Beet De Marck"

Zoals al vele jaren wordt er een tweedaags karper festijn georganiseerd door een vriendenclub met hoofdzakelijk leden van HSV Moordrecht. Dit jaar is er voor het eerst gekozen voor een vijver in Belgie in plaats van ons vertrouwde adres "Het Mun" in Appeltern.

Per toeval is Peter den Boef daar terecht gekomen en zijn enthousiasme was zo groot dat Ron en Koos zich hebben laten overhalen om het dit jaar daar te organiseren. Vooraf zijn daar nog het HSV Moordrecht karperkampioenschap gevist met voor bijna iedereen mooie resultaten.

Na het verzamelen van de groep van 14 man op maandag 4 september om 7 uur bij de grens benzine pomp Hazeldonk, zijn de uitzetters Peter en Hans Kuster naar de vijvers vertrokken en na 10 minuten rijden waren wij al op de koffie bij onze gastheren voor de twee dagen.

In tegenstelling tot ons karperkampioenschap was, in verband met de slechte vangsten met de vaste stok door de leden van de lokale club, gesteld, dat wij niet verder dan 13 m vanaf de kant mochten vissen. Ook niet met de feeder of andere werphengel technieken.

Er was weer een speciaal lootsysteem bedacht door Ron, zodanig ,dat onze stekken over de twee dagen verdeeld waren. iedere 1 dag aan de zonkant en 1 dag aan de schaduwkant. Ook ieder 1 dag in het midden van de vijver en 1 dag aan de zijkanten van de vijver. Er is gevist van 9 tot 17 uur met tussendoor een verzorgde lunch met soep en broodjes. De gehele dag was er gelegenheid om koffie, limonade en bier te halen. Dit was door de plaatselijke vereniging uitmuntend verzorgd.

Aan het einde van de dag naar ons hotel "De Jachthoorn" in Hoogstraaten.

Dit was een fantastische accommodatie. De gastvrijheid was zoals in België gebruikelijk geweldig en het bier smaakte bij de liefhebbers uitstekend. De hotelkamers waren zeker op 5 sterren niveau en over het diner zeker geen klagen, alhoewel onze nestor John niet kon bestellen wat hij wilde in verband met de beperking van 4 verschillende gerechten voor de hele groep.

Na een uitgebreid ontbijt gingen we weer op pad. De 2e dag was een kopie van de eerste met ieder een andere kant van de vijver. Tussen de middag werd weer het ons bekende "Morsje" geserveerd. Dit is een half stokbrood met daar tussen ei, kip, tomaat, kaas en sla. De naam, suggereert het al, dit is niet zonder morsen te eten.

Na twee dagen vissen was John-Pierre de winnaar met 39 vissen waarbij hij de tweede dag 29 vissen had gevangen hoofdzakelijk met babycorn.

Al met al twee fantastische dagen en uitsteken georganiseerd door Ron en Koos. Volgend jaar gaan we zeker weer naar dit hotel en mogelijk een andere vijver daar in de buurt. Peter den Boef is dit al aan het uitzoeken. Om een indicatie te krijgen van de vissen die we hebben gevangen een foto, de enige foto die gemaakt is van een van de grotere vissen.

Groeten,
Hans Speulman