Over onze vereniging

De Hengelsportvereniging Moordrecht is opgericht in 1961 (1 september) en is destijds opgericht onder de naam: De Vrolijke Vissers. Op 9 september in 1961 werd het eerste onderlinge concours al gevist in de Gouwe.

Inmiddels bestaat onze vereniging uit +/- 160 leden.

Het Bestuur van de vereniging, bestaande uit 7 leden, is als volgt opgebouwd;
-een voorzitter (dagelijks bestuur)
-een secretaris (dagelijks bestuur)
-een penningmeester (dagelijks bestuur)
-een wedstrijdleider (alg. bestuur + wedstrijdcommissie)
-3 bestuursleden (alg. bestuur), die ook grotendeels de wedstrijdcommissie completeren.

Er worden ieder jaar 2 ledenvergaderingen belegd, n.l.:

-een voorjaarsvergadering (voor het begin van de zomercompetitie), die rond maart plaatsvind
-een najaarsvergadering (na de zomercompetitie), die rond oktober/november plaatsvind.

Onze vereniging organiseert een aantal wedstrijden, t.w.:
-een zomercompetitie van +/- 15 wedstrijden met indeling naar A- en B- korps.
-een verrassingsconcours, waarbij we met een bus een dag uit gaan en als koppels in bootjes vissen
-een driekamp tussen Moordrecht, Zevenhuizen en Waddinxveen: eerste zaterdag van juni
-de Ring Zevenhuizen (een wedstrijd tussen een aantal verenigingen): tweede zaterdag in sept.
-een 60+ concours: in juli.
-afsluitende koppelwedstrijd en indien mogelijk een jeugdwedstrijd

Helaas zijn we sinds 2018 de machtiging voor de Ringvaart in de Zuidplas en aanverwante wateren kwijt geraakt.

Leden van de H.S.V. Moordrecht ontvangen een aantal zaken, bestaande uit:

-Het maandeljkse Visblad van Sportvisserij Nederland, die persoonlijk bezorgd wordt bij de meeste leden.
-De jaarlijkse VISpas
-Het complete wedstrijdrooster, uitnodigingen voor de ledenvergaderingen en andere relevante info wordt verspreid via deze internet site en via de groepsapp (hoofdzakelijk de wedstrijdvissers)

Indien u lid wilt worden van onze vereniging kunt u contact opnemen met Peter Kuster, via telefoonnummer 0182-372952. Hij kan u meer informatie geven.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van de HSV Moordrecht.