In memoriam: Gar Blom

Zondag, 6 januari 2019

In de nacht van 4 op 5 januari is Gar Blom, één van de oprichters van onze vereniging (1961), helaas overleden op 84 jarige leeftijd.

Gar is lange tijd zeer actief geweest in onze vereniging als Bestuurslid en als Wedstrijdleider.

Daarnaast was Gar een zeer begenadigd visser, die heel wat kampioenschappen binnen de vereniging naar zich toe heeft getrokken en ook buiten de vereniging een geduchte tegenstander was. Of het nu het snel vissen op aantal was, het vissen met de lange hengel of het vissen met de feeder, Gar beheerste het allemaal.

Het meest bekend is hij geworden door de lange periode dat hij met “de lange slag” viste, ook nog met de opkomst van de langere hengels, waar hij met zijn zelfgemaakte dobbers moeilijk te verslaan was.

Naast een goede visser, was Gar ook een fijn mens, die altijd klaar stond met raad en daad en ook de jeugd een warm hart toedroeg.

Nog op hoge leeftijd ging hij zeer regelmatig met zijn fiets in onze Ringvaart vissen of in het Waaltje waar hij met regelmaat nog mooie klussen vis ving en ook weer met “de lange slag” en zijn prachtige zelfgemaakte dobbers. De laatste jaren is hij zelfs nog enkele keren in de Gouwe bij onze competitiewedstrijden komen kijken, terwijl hij er nog weinig kracht voor had, maar zich er toch overheen zette.

We zullen Gar nog lang in onze herinneringen houden. Onze wisselbeker van de zomercompetitie, die hij zelf in 1990 voor het laatst won, draagt zijn naam en zal een blijvende herinnering aan Gar zijn.

Het Bestuur van de HSV Moordrecht.