Karpervissen op 't Mun in Appeltern

Maandag, 13 augustus 2018

Voor de 2de keer hebben we afgelopen zaterdag in 't Mun ons karperkampioenschap gevist, hierbij het verslag van organisator Ron.

Afgelopen zaterdag vond op Het Mun het karpervijverkampioenschap van HSV Moordrecht plaats.

We hadden vijver 7 volledig afgehuurd en dan mag je vissen met de vrije hengel. Het weer was ideaal alleen door de hevige regenval de nacht ervoor was de vis ’s ochtends van slag.

Het viel niet mee om in het begin vis te vangen maar dat mocht de pret niet drukken. We visten 2 sessies. De eerste van half 9 tot aan de lunch. En de tweede ’s middags tot 17.00 uur.

Dat de eerste sessie moeizaam ging bleek ook wel uit de wegingen. Het hoogste gewicht was 9.3 kg gevangen door mijzelf en dat waren maar 3 vissen.

De lunch was blijkbaar ook voor de vis aanleiding om te gaan vreten en de vangsten werden een stuk beter. Vooral op de kop van het schiereiland stonden de hengels regelmatig krom. Iedereen ving vis en de ene nog groter dan de andere. De toppers waren Wim met een graskarper van 6 kg en Koos had een mooie spiegel van 6.7 kg.

Om 5 uur ging de toeter en werd de vis gewogen. Altijd erg spannend want wie zal naar huis gaan met de prachtige wisselbeker?

Onder het genot van een biertje of een frisje bij Herberg “het Mun” vond de prijsuitreiking plaats. Met overmacht werd Koos de kampioen van 2018 met 67,5 kg en werd de trotse eigenaar van de beker die een jaar lang bij hem een prominent plekje krijgt in de huiskamer. Gevolgd door Hannie met 34,3 en mijzelf met 30,6 kg.

Al met al was het toch weer een erg geslaagde dag en volgend jaar staat deze wedstrijd wederom op het programma. De uitslag:

1. Koos 67,5 kg.
2. Han 34,3 kg