Verrassingsconcours ditmaal in Nieuwkoop

Maandag, 28 augustus 2017

Dit jaar waren we te gast bij de Gebr. Hoogerwerf op de Niewkoopse Plassen

We hadden dit jaar 16 koppels, dus 32 man. Met de touringcar zijn we netjes op tijd gebracht en na de koffie en het invullen van de dagvergunningen zijn we het water opgegaan.

Het was nagenoeg windstil en redelijk zonnig, dus dat zat allemaal mee met een beste termperatuur. Over de vangst kunnen we kort zijn, die was ook goed.

De winnaar had bijna 31,5 kg en de nummer laatst zat nog boven de 4 kg, dan kunnen we praten van een gemiddelde goede vangst.

Om 14.30 zouden we wegen en we hebben het dit jaar anders gedaan met 1 weegploeg op de kant en 2 bootjes met een eigen weegschaal, waar omliggende bootjes na afloop konden wegen. Dit hield in dat er veel minder gevaren hoefde te worden met de vis en in de praktijk werkte dit perfect. in een kwartier waren alle koppels gewogen en heeft de vis veel minder te lijden gehad. Varen met een leefnet achter de boot is daarnaast ook best zwaar en de roeiafstanden met vis waren hierdoor ook veel korter.

Na afloop hebben we nog de nodige broodjes paling/bal en ham of kaas genuttigd, incl. de nodige drankjes, waarna we de prijsuitreiking hebben gedaan.

De 1ste 5 waren:
1. Berry Poeze / Erik Faas 31.420 gr.
2. Peter Kuster / Jan v.d. Schee 25.020 gr.
3. Eric Schensema / Hans Dekker 21.500 gr.
4. Sven Sass / Berco Boon 16.820 gr.
5. JP Quist / Martin van Dalen 15.010 gr.

We werden weer netjes met de bus opgehaald rond 17.00 uur, waarna we veilig in Moordrecht zijn afgezet. Het was een topdagje!

Vriendelijke groet,
Organisatie.